MBN

NEWS

Publisher of Oxford Mail and Ham & High hit by ‘Russian hacker’ attack

The man who got The Godfather made – by making friends with the Mob
Published Time: 13.05.2024 - 14:40:16 Modified Time: 13.05.2024 - 14:40:16

Dozens of regional titles targeted in coordinated cyber campaign The publisher of the Oxford Mail and Ham & High newspapers has suffered an apparent attack by Russian hackers

Dozens of regional titles targeted in coordinated cyber campaign

The publisher of the Oxford Mail and Ham & High newspapers has suffered an apparent attack by Russian hackers.

Dozens of regional titles owned by Newsquest were targeted in a coordinated cyber campaign over the weekend.

The news sites were defaced with stories entitled “Pervoklassniy Russian Hackers Attack”, which were accompanied by a black and white logo.

The articles were attributed in Russian script to an author named “Daniel Hopkins”.

Another story, which appeared on the Bolton News website, showed a picture of the Russian flag alongside the headline: “Our president has gone crazy, shock content.”

It is not clear who is behind the hack, which was carried out across a number of Newsquest titles ranging from the Slough Observer to Scottish broadsheet The Herald.

The articles, which first appeared over the weekend, have since been taken down. Newsquest has been contacted for comment.

Looks like many Newsquest sites were defaced this weekend by "Russian hackers." An archived version of the story they published shows no copy/false narrative being spread. I can't help but wonder whether the byline "Daniel Hopkins" in Cyrillic, turns out to be a teen perpetrator. pic.twitter/PGJhYEkxu4

It is not the first time hackers and criminal groups have targeted online publishers with cyber attacks.

In the wake of the Arab Spring in 2011, a group of hackers dubbed the Syrian Electronic Army launched a major campaign of website defacement in support of the government of Syrian President Bashar al-Assad.

The group targeted Western sites it accused of spreading negative news about the regime, including the BBC, Washington Post, Financial Times and The Telegraph.

Comments

More stories

More from Business

More from The Telegraph

NEWS